انجمن صنفی کارفرمایی

عدم رعايت مقررات ملي ساختمان و فرو ريختن پروژه سيستانيكا


سه شنبه 27 آبان 1393


عدم رعايت مقررات ملي ساختمان و فرو ريختن پروژه سيستانيكا

پروژه سیستانیکا ساعت 17 روز چهارشنبه، علی رغم هشدار های قبلی  و ضمن بی توجهی به دستور توقف مسئولین قضایی، فرو ریخت!


به نقل از تابناك، در پی هشدارهای قبلی در مورد پرخطر بودن «پروژه سیستانیکا» و همچنین علی رغم دستور توقف پروژه توسط بازپرسی شعبه2 دادسرای ناحیه 7 شعبه سید خندان - ویژه امور شهرداری و همچنین به استناد نامه «فریبرز واحدی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، عوامل این پروژه در اقدامی تامل برانگیز به ساخت و ساز در این گود ادامه دادند که در پی این بی توجهی، عصر روز چهارشنبه 21 آبان ماه، سقف طبقه اول این پروژه فرو ریخت.

این حادثه نمایانگر یک نمونه بارز تخلف و کوتاهی مدیریت شهری و عدم توجه به مقررات و توصیه های مسئولین امر است.

«فریبرز واحدی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به استناد نامه نظام مهندسی و گزارش مهندس ناظر (مهندسین مشاور اوج انرژی گلستان) در نامه ای به «کریمیان اقبال» مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، صراحتا به پرخطر بودن پروژه اشاره و مسئول هرگونه حادثه احتمالی را شهردار منطقه 9 اعلام کرده بود.

چرا علی رغم هشدارهای قبل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پرخطر بودن گود و درخواست توقف این پروژه؛ همچنان شاهد ادامه کار توسط مجریان طرح بودیم؟

چرا مهندس حسینی شهردار منطقه 9 تهران علی رغم آگاهی و اطلاع از پرخطر بودن این پروژه، و هشدارهای قبلی وزارت راه و شهرسازی، شورای شه و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص پرخطر بودن این گود، دستور توقف و جلوگیری از ادامه کار را صادر نکرد؟

چرا با مسئولین متخلف که با بی توجهی به قانون و عدم اجرای صحیح آن جان شهروندان و حتی کارگران شاغل در پروژه را به خطر می اندازند، برخورد جدی صورت نمیگیرد؟

بازپرس پرونده شکایت اهالی از این پروژه، دستور توقف هرگونه ساخت و ساز در پروژه را صادر کرده بود. چرا پیمانکار پروژه همچنان به کار خود ادامه داد و شهرداری منطقه از ادامه کار آن جلوگیری نکرد؟

متاسفانه هر روز شاهد این گونه بی توجهی ها و ريزش ساخت و سازهاي غير اصولي در نقاط مختلف كشور هستیم. آیا وقت آن نرسیده تا قوه قضائیه با خاطیان و مقصران و كساني كه مقررات ملي ساختمان را رعايت نمي كنند برخورد جدی کند تا شاهد به خطر افتادن جان هم وطنانمان نباشیم؟







نظر جدید:
(نظر ارسالی پس از تایید شدن توسط مدیر، قابل نمایش می‌شود.)

کلیه حقوق سایت برای انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور طراح و ناظر خوزستان محفوظ می باشد.