انجمن صنفی کارفرمایی

آیین نامه کنترل ساختمان در معرض نظرخواهی ذینفعان


شنبه 10 اردیبهشت 1396


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور افزایش کیفیت ساخت و ساز و حضور افراد حرفه ای باب گفتگو در متن ایین نامه کنترل ساختمان باز می ماند.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد تحول بنیادین در فرایندهای ساخت و ساز، اجرایی کردن ایین نامه کنترل ساختمان است.

وی ادامه دادبر روی متن ایین نامه کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده است و دیروز درباره تصمیم گیری شد تا ایین نا مه به نظرخواهی گذاشته شود و گروههای ذی نفع فرصت گفتگو و اظهار نظر را داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بدلیل اینکه ایین نامه به صورت بنیادی سارختارهای را تغییر می دهد و به نفع بهره برداران و افراد حرفهای که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنند است.

وی تاکید کرد: قرار شد تا رسیدن به اجماع؛ نظرخواهی و گفتگو درباره این ایین نامه بازبماند.

شایان ذکر است؛ این آیین‌نامه یکسال به نظرخواهی گذاشته شد و از ابتدای سال جاری نیز در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته استهدف آیین‌نامه این است که از ورود افراد بدون صلاحیت در این حرفه جلوگیری کند.

آیین‌نامه کنترل ساختمان در ۹ فصل کلیات، صدور پروانه وتمدید آن، وظایف کارفرمایان، وظایف معماران و مهندسان طراح، مقررات ساخت بنا و وظایف پیمانکاران، وظایف ناظران و بازرسان، نظارت و بازرسی حین ساخت، پروانه بهره برداری، گواهی پایان کار ساختمان و شناسنامه فنی-ملکی، ضوابط خاص طرح های نظام فنی و اجرایی کشور و مدیریت اطلاعات شهرسازی و ساختمانی و نیروی انسانی و همچنین در ۴۶ماده تنظیم شده است. /





نظر جدید:
(نظر ارسالی پس از تایید شدن توسط مدیر، قابل نمایش می‌شود.)

کلیه حقوق سایت برای انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور طراح و ناظر خوزستان محفوظ می باشد.