انجمن صنفی کارفرمایی

وزیر راه و شهرسازی : نمی توان سازمان واحد نظام مهندسی در همه رشته های مهندسی داشت


دوشنبه 13 بهمن 1393


http://www.irceo.net/data/newspics/orginal/5134.jpgوزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد هماهنگی برگزاری مراسم روز مهندس با طرح پیشنهاد تدوین قانون جامع نظام مهندسی گفت: می‌توان یک قانون جامع نظام مهندسی داشت و هر گروه مهندسی نیز بر اساس آن برای خود یک سازمان نظام مهندسی ایجاد کند.

 

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی و به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، عباس آخوندی با تشکر از حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس این ستاد گفت: امیدوارم نشستی با شکوه و 100 درصد حرفه ای با حضور همه انجمن های تخصصی امسال در روز مهندس برگزار شود.

 

وی با اشاره به بررسی لایحه جامع نظام مهندسی ایران که بیش از 10 سال سابقه دارد ، گفت: در دوره های گذشته به این نتیجه رسیدیم که نمی توان سازمان واحد نظام مهندسی در همه رشته های مهندسی داشت؛ فقط 16 گروه مادر مهندسی علاوه بر زیرگروه‌ها داریم که با یکدیگر قابل جمع شدن نیست.


آخوندی افزود: اواخر سال 82 و اوایل 83 بود که کار تحقیقاتی می کردم و به من پیشنهاد تهیه پیش نویس قانون جامع نظام مهندسی داده شد، که آماده کردم و به مجلس ارائه دادم اما درسال 84 که دولت تغییر کرد آن لایحه را پس گرفت و امروز ما می توانیم دوباره این لایحه را با اصلاحاتی به مجلس ارائه کنیم.


عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به فاصله ای که میان سازمان‌های نظام مهندسی و انجمن های حرفه ای مهندسی وجود دارد ، افزود: عمدتاَ سازمان‌های نظام مهندسی به صورت منفرد کارمی کنند و انجمن های مهندسی کار شرکت‌های خصوصی را پیگیری می کنند و سندیکای شرکت‌های ساختمانی، انجمن شرکت‌های راهسازی، کانون سراسری انبوه سازان و غیره بنگاه های مهندسی را نمایندگی می کنند و سازمان های نظام مهندسی به صورت مستقل عمل می کند که نباید این تفکیک وجود داشته باشد.





نظر جدید:
(نظر ارسالی پس از تایید شدن توسط مدیر، قابل نمایش می‌شود.)

کلیه حقوق سایت برای انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور طراح و ناظر خوزستان محفوظ می باشد.