انجمن صنفی کارفرمایی

پیش نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی خود را طی می کند


شنبه 10 آبان 1394


منوچهر شیبانی اصل در گفتگو با «صما»:
مدیر کل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزرات راه و شهرسازی با حضور در پنجمین نمایشگاه راه وشهرسازی، گفت: این نمایشگاه عمدتا با هدف تبیین فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، آشنایی مردم با این فعالیت‌ها و خصوصا تعامل دوسویه دولت و مردم در سال مزین به همدلی و همزبانی دولت و ملت برگزار می‌شود.

منوچهر شیبانی‌اصل در گفتگو با خبرنگار «صما»، ضمن بیان اینکه دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای هم در این نمایشگاه فعالیت‌های خودش را عرضه می‌کند، اظهار داشت: خدمات ارائه شده توسط این دفتر که البته بیشتر جنبه تخصصی دارد و در چارچوب‌های مهندسی و خدمات مربوط به تشکل‌های حرفه‌ای و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان است، در غرفه مربوطه به شهروندان معرفی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان با هدف اصلاح، تحت نظر مقام عالی وزارت در حال تدوین است، اذعان داشت: در حال حاضر مقدماتی که برای پیش‌نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تهیه شده، حدود 150 ماده را شامل می‌شود.

مدیر کل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای در ادامه یاداورشد: ابعاد جدیدی به موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده 33 اضافه شده، مباحث جدیدی مانند صندوق‌های تضمین کارکردهای اساسی ساختمان که از مسائل مهم و قابل توجه در این مورد بوده نیز پیش‌بینی شده است.

شیبانی‌اصل در پایان خاطر نشان ساخت: این پیش‌نویس مراحل نهایی خود را طی می‌کند و قطعا با تکمیل آن برای نظرخواهی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، اعضای سازمان‌ها، صاحبنظران، عموم مردم و بخش‌های مختلف منتشر خواهد شد. طبیعتا برای غنی‌تر شدن این پیش‌نویس از اظهارنظرهای صاحبنظران استقبال می‌شود. امید است که این پیش‌نویس تا پایان سال به اتمام رسیده و در همین سال جاری ابلاغ بشود.

مشاهده فیلم گفتگو در وی صما





نظر جدید:
(نظر ارسالی پس از تایید شدن توسط مدیر، قابل نمایش می‌شود.)

کلیه حقوق سایت برای انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان مشاور طراح و ناظر خوزستان محفوظ می باشد.